Türkiye Ticaret Merkezleri (TTM) Neden Başarısız Oldu?

Türkiye Ticaret Merkezleri (TTM) başarısız olma sebeblerini sizlere madde madde açıklamaya çalışacağım.

Sebeplere geçmeden önce,şu soruyu soralım kendimize :

TÜRKİYE’nin bir ihracat stratejisi var mı ?Varsa Bunu Kim Yönetiyor ve Kamuoyuna Kim Nasıl Bildirdi?

Zannımızca böyle bir strateji olmadı ve henüz doğmak üzere de değil.

Gelelim sebeplere…

1.Projeyi yönetecek liyakat sahibi kişilerin olmaması.

2.Rekabet teorisi açısından baktığımızda Türk sanayicisini hazır keklik gibi alıcılara altın yaldızlı tabak içinde sunuyor olmamız.Yani ne demek istiyorum. Bir alıcının karşısına aynı sektördeki birden fazla Türk firmasını çıkartıp masada elimizi zayıflatıyoruz.

3.Hedef pazarların ihracat stratejisini güçlendirecek şekilde yapılmaması.Örneğin Polonya ve Çek Cumhuriyeti’nin girebildiği pazarlarda daha aktif olmak gibi.

4.Benzer sektörlerdeki firmaların kendi içinde rekabet etmesini önlemek için alternatif pazarlara yönlendirilmesi.

İhracat pazarlarını genişletmek ve ihracatımızı artırmak için başta Ticaret Bakanlığı olmak üzere kamu ve sivil toplum oldukça çaba sarfediyor. Bu çabalar bütüncül bir stratejinin varlığı olmadığı durumda hüsranla , başarısızlıkla ve kaynakların boşa gitmesi ile sonuçlanıyor.

Yorum bırakın